tisdag 14 september 2010

Heja viktklubb!

Tyvärr så blev min tablettbantning ett smärre haveri, det visade ju sig att de inte var så hälsosamma som jag trott vilket ledde till att jag slutade, sedan började och sedan slutade med dem igen. Höll jag vikten? NO WAY! -9kg är numer -4kg..

Det är fel av mig att skylla på tabletterna för det var inte på grund av dem som jag stoppade i mig pizzor och chips ungefär hela sommaren men när jag slutade med dem hade jag helt plötsligt en oskön magkatarr som inte ville ge sig.
Ni som haft magkatarr vet att när det inte gör ont kan man känna sig fejkhungrig när man egentligen kanske ätit för en timme sedan...och jag var hungrig heeeela tiden... FAIL!

Men jag ska inte rikta in mig på alla dåliga saker som mitt misstag medfört sig utan se framåt på den glänsande stjärna jag har bakom mig nu i mitt nya viktnedgångsexperiment, aftonbladets viktklubb.se. Här räknar man kalorier och motion och får ett motionsprogram baserat på frågor om din nuvarande och tidigare motionshistorik. Världens största motionslatmask Sanna har längre inget att gnälla över när nybörjarnivån för mig börjar med promenad två gånger i veckan och ett pass på motionscykeln en gång.
Gud vad skönt det känns nu, jag tror ju på mig själv, det gör jag alltid!

Så bloggen kommer fortsätta att vara viktdagbok nu i höst och förhoppningsvis kommer den vara överfull av positiva ord!

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar